V okamžiku úrazu nebo pracovní neschopnosti je důležité vědět, kde hledat potřebné informace k nahlášení pojistné události a komu zavolat. V praxi se často setkáváme s tím, že se lidé radí se spolupracovníky v práci a jsou potom nemile překvapeni, když nastane problém v likvidaci pojistné události. Jak tedy postupovat?
a) Zavolejte na infolinku pojišťovny
Pracovnice infolinky vám sdělí, jak postupovat. Doporučujeme také napsat pojišťovně dotaz v e-mailu, jelikož i pracovník klientské linky se může mýlit.
b) Kontaktujte svého finančního poradce
Poradce má přístup ke správným informacím a s úspěšným vyřízením pojistné události vám pomůže.
Do kdy nahlásit pojistnou událost úrazu a pracovní neschopnosti u jednotlivých pojišťoven
Rating lhůt pro hlášení pojistných událostí u pojišťoven
Zdroj: IQMoney Consulting, s.r.o.
Perličky pro úspěšné plnění pojistných událostí
- Pojišťovna Allianz, Aegon a Česká pojišťovna plní již po dodání první lékařské zprávy.
- U pojišťoven, které požadují nahlásit pojistnou událost do určité doby, hrozí v případě pozdního nahlášení sankce. V tento moment přicházíte o své peníze. Pojišťovna totiž bude plnit denní dávku až od doby, kdy jim nahlásíte pojistnou událost. Nikoliv od počátku.
- Pokud vám skončí pracovní smlouva na dobu určitou v průběhu léčby, může vás pojišťovna považovat za nezaměstnaného. V tomto případě bude plnit i nižší odškodné na den. Ověřte si tuto podmínku u vaší pojišťovny nebo u svého finančního poradce.
- OSVČ nesmí přerušit živnost po dobu pracovní neschopnosti. Nejednalo by se tak o pracovní neschopnost.
V dalším článku si povíme, jaké dokumenty připravit pro pojišťovnu při nahlašování úrazu a pracovní neschopnosti.