Úraz nebo nemoc vás může vyřadit z práce na čtyři dny, ale také na čtyři měsíce. Máte-li pojištěné riziko pro případ úrazu nebo pracovní neschopnosti, pohlídejte si správné a včasné oznámení pojistné události pojišťovně, aby vše proběhlo hladce. Ze všeho nejdříve zavolejte na infolinku pojišťovny nebo finančnímu poradci.
Jaké doklady doložit pojišťovně v průběhu pracovní neschopnosti nebo léčení úrazu?
Dokumenty k nahlášení úrazu
- všechny lékařské zprávy z průběhu léčby
- list oznámení úrazu vyplněný klientem (list najdete ke stažení na webu pojišťovny)
- list oznámení úrazu vyplněný lékařem
Dokumenty k nahlášení pracovní neschopnosti
- všechny lékařské zprávy z průběhu léčby
- list oznámení úrazu vyplněný klientem (list najdete ke stažení na webu pojišťovny)
- list oznámení úrazu vyplněný lékařem
- u zaměstnanců nemocenský lístek (počátek a konec neschopenky)
- u OSVČ chtějí některé pojišťovny potvrzení, že nebyla přerušena živnost po dobu pracovní neschopnosti
Připojištění pracovní neschopnosti je často nejdůležitější riziko. Doplní vaše příjmy a zajistí bezproblémovou úhradu vašich pravidelných výdajů. V lepším případě nemusíte sahat do rezerv. V horším případě si nemusíte půjčovat. Pokud vás horší časy už potkaly, sami víte, že je rozumnější zainvestovat pár set korun měsíčně a v případě potřeby využít služeb pojišťovny.
Při nahlašování pojistné události nezapomeňte - ze všeho nejdůležitější je znát dobu, do kdy chce pojišťovna úraz nebo pracovní neschopnost nahlásit. Lhůty všech pojišťoven najdete na jednom místě v článku Zapamatujte si, do kdy nahlásit pojistnou událost u pojišťovny.